Demeterné D. Viktória – Star Wars könyvrajongók 4.

Demeterné D. Viktória – Star Wars könyvrajongók 4.
Demeterné D. Viktória – Star Wars könyvrajongók 4.











Sziasztok! Viki vagyok, 35 éves, SW fan for life, két kislány édesanyja, akiket amint életkoruk engedi, bevezetek a Star Wars csodás világába…



Mikor vetted/kaptad vagy olvastad az első Star Wars könyvet?


9 éves voltam, akkoriban a Valhalla kiadó kezdte kiadni, főként folytatások voltak. Az első könyvem a IV. rész regénye volt.





Mesélj a Star Wars könyvek iránti rajongásodról!



9 évesen láttam a filmeket, tv-ben, a Pro7 csatorna adta. Németül nem értettem, de a sztori nyelvtől függetlenül is átjött és elvarázsolt. Utána anyuék megszerezték videó kazettákon, 100 nézés után már nem számoltam, hányszor is láttam😊 Így amikor megvették nekem a IV. rész könyv változatát, onnantól kezdve SW könyveket kaptam karácsonyra, névnapra, és csak úgy is.

Demeterné D. Viktória Star Wars könyvespolc






Beszélj egy kicsit a gyűjtésről, hogyan gyűjtöd őket, nehéz volt e beszerezni, vannak e ezzel kapcsolatban érdekes sztorijaid?


A gyűjtemény jelenleg 85 regényből áll, és pluszban pár gyerekkönyv, album. Az elején oda voltam a Skywalker család történetéért, ezért csak olyan könyveket gyűjtöttem, amikben ők szerepeltek. Minden régi trilógia, duológia megvan. A kiegészítők nem nagyon (Történetek a fejvadászokról, Történetek Jabba palotájából, X-szárnyúak…) mert az a történetszál nem nagyon érdekelt. Szerelmes voltam Han Solóba - nyilván :-D, Leia Organa karaktere, személyisége pedig a nőiességem kialakulásában játszott nagy szerepet. A belső tulajdonságai is mindig példák voltak - kitartó, megőrzi a hidegvérét, a tárgyalási technikái imponáltak - ez utóbbit még tanárként is alkalmazom :D. Manapság kezd érdekelni a mainstream történetszál mellett más is. Illetve az Old Republic érából nem gyűjtök könyveket, engem nem fogott meg. Túl messze van a Csillagok háborúja idejétől…





Melyik volt a legdrágább és melyik a legolcsóbb SW könyved, miért került annyiba?


A 90-es években nem volt nagyon eltérés,1-2 ezer FT volt általában mindegyik. Album volt drágább talán. A mostani “drágán árazott” könyvek meg pont nem az érdeklődési területemet fedik le. Vannak angol nyelvű könyveim is ( a New Jedi Order történet), de azok is akkor 2-3 ezer Ft -osak voltak (kb 5-6 éve vettem őket).









Melyik korszakot szereted a legjobban a Star Wars történetekben?


A 6. rész utánit. Nagyon szeretem Zahn regény triológiáját, bármennyire most már nem kánon. Han és Leia és a gyerekeik sztorija, a Luke - Mara Jade szál nagy kedvenc. Az új kánonból is Zahn emelkedik ki nálam, a Thrawn - történetszál a régiben is és az újban is kiemelkedő.



Melyik típusú SW történeteket szereted jobban: a fantasy jellegű, vagy a sci-fi jellegű?


(Fantasy: a jó és a rossz, jedik és sithek fejlődése, vagy harca, erő, misztikum, hősök, fénykard áll a középpontban

Sci-fi: gépek, technika, űrharc, lövöldözések, taktika, tudomány, politika áll a középpontban)




Mindkettőt, a szerzőkön múlik szerintem, mennyire írják jól meg.




Kedvenc Star Wars szerződ, vagy szerzőid, és miért?


Zahn, a már említett régi folytatásért, és a Thrawn karakterért, nagyon jó a Hűség - Válaszutak duológia és a régiek közül a Trawn keze két kötetes. Kevin Hearne: A jedik örököse - pörgős, letehetetlen történet Luke -ról, és a szerzőnek nagyon jó egyéb könysorozata is van (Vasdruida-sorozat), James Luceno is jó, intrikás kellően. 😊


Demeterné D. Viktória Star Wars könyvei





Legkedvesebb Star Wars könyveid?


A már említettek. de nagyon kevés van, amit nem olvastam már el 3x 4x. A régi folytatásokból a Szökevényeket legalább 20x olvastam már, ugyebár a Leia - Han sztori kicsúcsosodása, a Koréliai-trilógiát is nagyon szeretem, de a Fekete Kard három kötetesét is, Lando és a szellemhajó történetszálát kifejezetten élveztem mindig. Manapság családanyaként nem nagyon van esély újraolvasni 😊. Az újakhoz is idő kell 😊.





Ki(k) a kedvenc szereplő(id), és miért?


A mainstream szereplők közül a Skywalkerek, robotjaik - gondolom, nem kell magyarázni. Kedvelem Thrawn figuráját és a fiatal Obi-Wan -t. Utóbbi kettőnél imponál az iq-juk és a helyzetmegoldásaik.





Melyik a kedvenc regénysorozatod, és miért?


Fent említettek mellett a már nem kánon Han Solo eredettörténet. Élvezetes olvasni, szinte letehetetlen.





Ki lennél legszívesebben a szereplők közül?


Leia Organa. Nőideál 😊. A megjelenése, a kisugárzása, a nehéz helyzetekben -i hidegvére mindig is imponált.





Melyik területet, vagy bolygót kedveled a legjobban az SW galaxisban?


A Naboo nagyon megfogott a szépségével és békésségével, Coruscant a pezsgésével, de a Kashyyykra is szívesen elutaznék.





A novellákat is gyűjtöd? Van köztük kedvenc?


A novellásköteteket nem, a mellékszereplők sokáig nem érdekeltek.


Demeterné D. Viktória Star Wars könyvespolc 2.







Képregényeket is olvastál/olvasol?


Voltak, de ma már nem gyűjtöm. Időhiány is az oka.





Olvasol e angol nyelven is Star Wars irodalmat?


Igen, a New Jedi Order nagyon érdekelt. Az első 6 könyvet megvettem a sorozatból angolul, a maradékot e-bookban olvastam el.


[SPOILER] AKI MÉG NEM OLVASTA UGORJA ÁT!



Huh, hát sziven ütött a történetszál…merthogy Leia és Han házassága nálam a soha nem érhet véget kategória. Csubi halála is csak amiatt lehet fontos, hogy a házasságuk megromlását katalizálja…viszont aztán rájöttem, nem lehet állandóan idilli egy történet, kell hogy a szereplők fejlődjenek, és forduljon valamerre a sztori iránya.

Az új kánon szerinti történetszál sajnos hasonló irányba ment…nagyon nem örültem neki.

[SPOILER VÉGE]





Egyéb hozzáfűznivalód, vagy amit el szeretnél mondani:


Remélem, még évtizedekig tudunk rajongani majd ezért a csodás messzi-messzi galaxisért és lakóiért.


Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.