Szabolcs Hlatky – Star Wars könyvrajongók 5.

Szabolcs Hlatky – Star Wars konyvrajongok 5.
Szabolcs Hlatky – Star Wars könyvrajongók 5.








Mikor vetted/kaptad vagy olvastad az első Star Wars könyvet?




Az első könyvet 9 évesen az általános iskolám könyvtárából kölcsönöztem ki, amely a Kozmosz féle Csillagok Háborúja volt. Utána eszméltem csak rá hogy édesapámnak is megvan ugyanez (pedig ő nincs annyira oda érte).





Mesélj a Star Wars könyvek iránti rajongásodról!



Eleinte nem is tudtam, hogy a filmekhez tartozó könyveken kívül vannak mások is (még úgyis hogy sokat játszottam a KOTOR-ral és a Jedi Knight sorozattal). Aztán 10 évesen elküldtek kötelező olvasmányt venni és megláttam a Klónok Támadását és az Álmok Bolygóját (!) Gondolhatjátok, hogy édesapám mennyire örült, hogy a messzi-messzi galaxis nyert... Emellett időnként jó, de nagyrészt bugyuta Star Wars történeteket körmöltem még órán is legyen az akár képregény vagy blog.

 

Szabolcs Hlatky Star Wars füzetek és könyvek


Beszélj egy kicsit a gyűjtésről, hogyan gyűjtöd őket, nehéz volt e beszerezni, vannak e ezzel kapcsolatban érdekes sztorijaid?



A nehézséget régebben az anyagi hátrányok most pedig a “jókor jó helyen lenni” próbál az utamba állni. A gyűjtés gyakorlatilag vásárlása a kizárólag Legendák könyveknek. Érdekesség: volt, hogy a nyíregyházi Camelot készletét felvásároltam, vagy volt olyan hogy a Jófogáson keresztül megismert emberekhez elutaztam az ország másik végébe még akár 1-2 könyvért is.




Melyik volt a legdrágább és melyik a legolcsóbb SW könyved, miért került annyiba?



A legolcsóbb a Jedi Hatalma volt, aminek nem hiszem, hogy ecsetelnem kell az okát, a legdrágább pedig A vadászó Árnyék volt. A nem hamisítványok közül talán a Jedi Akadémia kötetei voltak a legolcsóbbak.

 

Szabolcs Hlatky Star Wars könyvespolc


Melyik korszakot szereted a legjobban a Star Wars történetekben?



Gyakorlatilag mindegyiket szeretem. Talán a Régi Köztársaság ÉRA a kedvencem a Revan könyv végéig. Nagyon szeretem Luke Skywalker történetét is…




Melyik típusú SW történeteket szereted jobban: a fantasy jellegű, vagy a sci-fi jellegű?

(Fantasy: a jó és a rossz, jedik és sithek fejlődése, vagy harca, erő, misztikum, hősök, fénykard áll a középpontban.

Sci-fi: gépek, technika, űrharc, lövöldözések, taktika, tudomány, politika áll a középpontban)




Szeretem, ha minden ki van dolgozva, de talán a fantasy áll hozzám közelebb és a titokzatosabb dolgok például az intrikás részek. A KOTOR játékból megismert Csillagkohó egy nagyon jól sikerült ötvözet az igényeimhez mérve.


Szabolcs Hlatky Star Wars könyvei


Kedvenc Star Wars szerződ, vagy szerzőid, és miért?



Drew Karpshyn és Timothy Zahn vannak elől. Az előbbit emelném ki leginkább, hisz ő hozta ki belőlem eddig a legtöbb érzelmet. Annak idején például nem voltam nagy Darth Bane kedvelő (bár ez egy gyerekes vita miatt volt Jedi Academy -ben), azóta ő az egyik kedvenc karakterem.




Legkedvesebb Star Wars könyveid?



Revan, Darth Bane trilógia, Thrawn trilógia.


Szabolcs Hlatky Star Wars könyvek


Ki(k) a kedvenc szereplő(id), és miért?



Revan, hisz számomra valahol ő is kicsit kiválasztott. Valahol mindig a sötét/világos oldal filozófiájának a csúcsán van és nem közötte, mint egy szürke jedi vagy akár egy jedaai.

Kyle Katarn pedig egyszerűen, mert badass…




Melyik a kedvenc regénysorozatod, és miért?



Fate of the Jedi könyvek. Bár eddig csak kettőt olvastam, de ezek olyasmit hoznak ki belőlem, mint amikor A Sithek bosszúját megnéztem moziban… A hat Star Wars film legzseniálisabb zenei alkotásai találkoznak benne. Alig tudok olyat, ami kimaradt…





Ki lennél legszívesebben a szereplők közül?



Szerepjátékosként én magam lennék a galaxisban, vagy a karakter, akit megalkotok. Ha mindenképpen választanom kell, akkor a Jedi Outcast játékban lévő chiss bartender -t (Baldarek) választanám hisz a története még bármi lehet (bár nem olvastam el a Wookieepedian ki is ő).

 

Szabolcs Hlatky Star Wars könyvespolc 2.


Melyik területet, vagy bolygót kedveled a legjobban az SW galaxisban?



Leginkább a városokat szeretem, de az olyan bolygók is vonzanak, amik régi és titokzatos múltra tekintenek vissza. Élethez leginkább egy rendbe hozott Telost vagy Corellia -t tudnám elképzelni.




A novellákat is gyűjtöd? Van köztük kedvenc?



Az elveszett Sith törzset olvastam eddig, de határozottan esélyes kedvenc lesz, ha eljutok a listán a novellákig.




Képregényeket is olvastál/olvasol?



Zayne Carrick történetét, a Sötét Birodalmat és néhány egyéb Sith háborús képregényt végigpörgettem már, ahogy a Thrawn sorozatot is (itt még hamarabb találkoztam vele, mint könyvben), de ezek gyűjtése még várat magára a könyvek után.

 

Szabolcs Hlatky Star Wars könyvek 2.


Van e blogod, weboldalad, vagy egyéb oldal, ahol elérhető vagy?



Facebookon egy művész oldalam van Lélek Mihály néven, ahol az írásaimat osztom meg (Star Wars fan fiction is). Emellett én kezdtem el a StarForge HUN csoportot is elindítani (szintén FB-on) mely az országban egyedülállóan foglalkozik klasszikus Star Wars Miniatures-sel és Saga Edition RPG-vel, ahogy sok mással is.





Olvasol e angol nyelven is Star Wars irodalmat?



Igen, sajnos sok mindent csak ilyen formán tudok beszerezni például „A vadászó árnyék” angolosított verziójában a Saboteur novella is megtalálható.





Egyéb hozzáfűznivalód, vagy amit el szeretnél mondani:



Könyvklubot tervezek indítani a HammerTime Caféban (ha ők is úgy akarják) ahol kiemelkedő szerepet kaphatna a Star Wars, és talán a Star Wars könyvek csoport is tud segíteni hogyan is működik ez. Emellett jó alkalom lenne a csere-bere/eladásokat is lebonyolítani.




Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.