Klimits Milán – Star Wars könyvrajongók 2.

Klimits Milan – Star Wars konyvrajongok 2.
Klimits Milán – Star Wars könyvrajongók 2







Mikor vetted/kaptad vagy olvastad az első Star Wars könyvet?


1985-ben kaptam meg az „A jedi visszatér” című könyvet. Ez volt az első, amire emlékszem. Persze akkor már fertőzött voltam kedvenc galaxisunkkal. Mindenhova magammal hurcoltam, még játszani is (10 éves voltam). El is hagytam az elsőt, de szüleim előrelátóak voltak, mert rögtön kettőt vettek. 😃

1985-ben kaptam meg az A jedi visszatér című könyvet




Mesélj a Star Wars könyvek iránti rajongásodról!


Ez egyenesen jött a filmek iránti rajongásból. Annyira megfogott, elvarázsolt a film cselekménye, hogy szinte kötelezőnek éreztem elolvasni a könyveket is. Sokáig csak a klasszikus trilógia volt elérhető, de a ‘90-es évek elején jött a Walhalla (később Valhalla) Páholy, és innentől kezdve nem volt számomra megállás.




Beszélj egy kicsit a gyűjtésről, hogyan gyűjtöd őket, nehéz volt e beszerezni, vannak e ezzel kapcsolatban érdekes sztorijaid?


Mivel eleve könyvrajongó vagyok, így folyamatosan figyeltem a kínálatot. Napi/heti szinten néztem a könyvesboltok, standok kínálatát, hátha van valami újdonság, ami érdekel. Ennek köszönhetően kevés könyv volt, amiről lemaradtam volna. Az egyetlen, ami valamiért kimaradt, az „A lázadás hajnala” volt. Ennek megjelenése elkerülte a figyelmem. Azt sem tudtam, hogy megjelent (pedig tényleg figyeltem, és vártam is), amíg nem láttam valaki kezében a villamoson. Utána hosszú évekig vadásztam rá, mire sikerült hozzájutnom. Jelen pillanatban minden magyarul megjelent regény megvan, a klasszikus trilógiából pedig szinte az összes kiadás a birtokomban van (Kozmosz, Valhalla, Lap-Ics, Agave).

 
Klimits Milán Star Wars könyvespolc





Melyik volt a legdrágább és melyik a legolcsóbb SW könyved, miért került annyiba?


A legdrágább az említett „A lázadás hajnala” volt. De még így is szerencsésnek mondhatom magam, mert jóval az akkori (és mostani) piaci ár alatt szereztem be. Persze kellett hozzá egy ismerős segítsége, aki a Star Wars -szal kapcsolatos dolgokkal foglalkozó üzletben dolgozott. A legolcsóbb talán a Star Wars junior gyűjteményes kötet volt. Ezt korábban elkezdtem kötetenként megvásárolni, de nem nyerte el a tetszésem. Néhány éve azért úgy gondoltam, ez sem hiányozhat a gyűjteményből, pár száz forintért sikerült megvennem.

 
Klimits Milan Star Wars gyűjteménye




Melyik korszakot szereted a legjobban a Star Wars történetekben?


A kedvencem az Új Köztársaság illetve a Birodalom kora. De kellemes csalódást okoztak az Old Republic regények.



Melyik típusú SW történeteket szereted jobban: a fantasy jellegű, vagy a sci-fi jellegű?

(Fantasy: a jó és a rossz, jedik és sithek fejlődése, vagy harca, erő, misztikum, hősök, fénykard áll a középpontban
Sci-fi:  gépek, technika, űrharc, lövöldözések, taktika, tudomány, politika áll a középpontban)


Nem szeretek különbséget tenni közöttük. Mindkettőt szeretem, talán a fantasy kicsit közelebb áll hozzám. De legjobban azt szeretem, mikor mindkettő jelen van a történetben.

 
Klimits Milán A kedvencem az Uj Köztársaság és a Birodalom kora




Kedvenc Star Wars szerződ, vagy szerzőid, és miért?


Timothy Zahn, Kevin j. Anderson. A Thrawn és a Jedi akadémia trilógia a két legnagyobb kedvencem a sorozatból. Mindketten remek karaktereket alkottak, izgalmas, fordulatos történetvezetéssel. Méltó módon vitték tovább az örökséget, szerintem ez volt az EU (vagy legendák, ha jobban tetszik) aranykora.



Legkedvesebb Star Wars könyveid?


Rengeteg számomra kedves történet van. A Trawn trilógia, Jedi akadémia trilógia, X-szárnyúak sorozat, A fekete flotta fenyegetése trilógia... Nehéz lenne egyet is kiemelnem közülük. De inkább az egykori Eu-ból vannak a kedvencek, az újkori történetek eddig nem igazán nyertek meg maguknak.

 
Klimits Milán Star Wars könyvei




Ki(k) a kedvenc szereplő(id), és miért?


Mara Jade, Etain Tur-Mukan. Mindkettejük jellemfejlődése zseniális. Az egykori császári ügynök, illetve a tapasztalatlan jedi padawan olyan utat tett meg a regények lapjain, ami igazán lebilincselő.



Melyik a kedvenc regénysorozatod, és miért?


Itt megint nehéz lenne egyet is kiemelni. Mikor a Thrawn ciklust olvastam, akkor az. Mikor az X-szárnyúakat, akkor pedig az. És ez igaz szinte az összesre. De ha mindenáron választonom kell, akkor a Thrawn trilógia.



Ki lennél legszívesebben a szereplők közül?


Luke Skywalker. Egész gyerekkoromban ő akartam lenni :)

Klimits Milán Star Wars könyvek




Melyik területet, vagy bolygót kedveled a legjobban az SW galaxisban?


Nincs kedvencem. Szeretem, mikor bepillantást kaphatok egy-egy bolygó/város életébe, hétköznapjaiba, legyen az a Coruscant, a Kashyyyk, a Tatuin.



A novellákat is gyűjtöd? Van köztük kedvenc?


A magyarul megjelent Történetek... sorozat és az Elveszett Sith törzs megvan. Ezeket nagyon szerettem. De egyéb (akár rajongói) novellát nem olvastam.



Képregényeket is olvastál/olvasol?


Igen. Megvan a teljes Semic által kiadott sorozat, és követem az új Szukits kiadásokat is. Valamint gyűjteményem egyik ékköve a The Star Wars Deluxe Edition. Ez Lucas korai forgatókönyve alapján készült képregény, csodálatos kiadásban.


Olvasol e angol nyelven is Star Wars irodalmat?

Ritkán.



Ajánlott cikk: Mark Hamill, az utolsó jedi



Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.